Sunday, 8 April 2012

terlebih gian :))

salam n samat tengah hari.
semenjal due,3,4, arie nie,,
iela tersangat lah taksub dengan makanan nie,,
dye xlah lame.. xla bru..
tpi mcm dah lame..
heheh... tpi yang penting,,
asyek berulang - alik dari kedai semate-mate bende alah tuwh,, !
mcm dah jdi my favorat lah plak !
smpai kan my ayah kte 
''baek qo mandi jelah dengan makanan tuwh !''
apew yang sedap nye ialah
1. HALAL
2. rase dye lah
3. warne dye menawan
4. ade cokelat tau !
5. rangup !
6. kalah dengan kacang kude ayah iela !!
hahaah


BERDETAK DI HATI

salam n selamat pagi ~~



korang kenal sapew dye ??
mungkin ade yang dah kenal,,
yang xkenal tuwh ......
napew kowang xkenal ha ???
heheh.. gurau jerk..
gadis nie,, saudara baru kite...
comel je dye nie,,
iela da tengok,, perjalanan
dye sampai lah macam mane dye terdetik untuk 
memeluk islam,,
sungguh best lah kowt..
name dye Loo Joo Yee
dye mendapat hidayah Allah SWT seawal usia 
7teen yow!!
sebaye iela,,
haha..
2 je lah kowt...
lau nak tgok vid dye,,
g utube,,
iela xdpt nk share kat cnie,, 
ad teknikal problem,, 
harap memahami. 
daaaa~~ :))

Saturday, 7 April 2012

TWITTER (ustazharidrus)

salam sume...
hari ini,, iela nak kongsi someting,,
sume ayat2 nie,, iela COPY & PASTE 
dari twitter Ust Azhar Idus jerk,,
sebab,, ayat2 dye tuwh,,
sangat menyentuh kalbu dan hati iela 
yang lembut bak kain sutera nie,
aaccceeehhh !! >_<

selamat membace lah kawan-kawan
mane-mane yang agak berkesan tuwh,,
amalkan lah yerk,,
tetibe ase mcm nak bedkwah plak,,

1.Anak perempuan kita adalah amanah bagi kita. Jangan sesekali kita restu mereka berkahwin dengan   lelaki yang tidak solat.

2.Zikir yang terbaik adalah Laa ilaaha illallah. Doa yang terbaik adalah Alhamdulillah.

3.Soalan: Apa hukum tengok bola tak tutup aurat? Jawapan: Harus tengok bola dan haram tengok aurat. Pandai2lah.

4.Soalan: Apakah hukum merenjis beras ke atas pelamin pengantin? Jawapan: Harus jika kedua-dua pengantin adalah ayam.

5.Manusia yang seharusnya paling kita rindui dalam dunia ini ialah Nabi Muhammad SAW

6.Layang-layang naik ke udara kerana menentang angin bukan kerana mengikut arah angin. 

7.Cara terbaik meluahkan perasaan kepada perempuan yang kita suka adalah dengan cara berjumpa mak ayah perempuan tersebut.

8.Tiada bantal yang lebih lembut selain ribaan ibu sendiri.

9.Wanita kelemahannya pada aurat. Lelaki kelemahannya pada syahwat.

10.Nasihat itu seperti ubat. Ramai yang mahu sembuh tapi tak suka makan ubat.

11.Mati syahid adalah pekara yang paling nikmat di dalam dunia ini.

12.Agama bukan untuk kepentingan peribadi, ambil bila susah dan buang bila senang.

13.Cari kebaikan orang dulu sebelum melihat keburukannya.

14.Perempuan tak boleh tinggal berseorangan. Bila kecil dia dibawah jagaan ayahnya. Bila dewasa dia dibawah jagaan suaminya.

15.Sesiapa yang memotong kuku pada hari Jumaat, Allah akan menyembuhkannya daripada penyakit dan memberikannya keselamatan.

asenye dah cukop kowt...
jenuh iela nak copy paste nie,,
lau nak banyak lagi,,
ce tekan sini,, boley x ?

selamat mencube !!
yeah !
(^_^)

Sunday, 1 April 2012

BERSYUKUR DAPAT JADI SEORANG WANITA

ALHAMDULILLAH .

6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM

1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang

'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..

7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah

anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati

tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan ...Allah..Orang

lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib

baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia

mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh

dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi

kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali

Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap

mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh

kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-

dosa suami dia tak tanggung.



5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat

dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan

suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah

terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa

suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk

lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam

kesusahan isteri boleh bantu tambah

lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut

selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra

ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat

didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri

yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan

dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua

wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka

denganNya. Dan semua lelaki fahami hati

naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......
 
|Copyright Reserved to Fadzlun Aqilah | Washed Denim Template |