Saturday, 8 December 2012

Kek Coklat Kukus

assalamualaikum :)
haha .. tengok tajuk je da pelik kan ?
mesti ade yang membebel *ehh,ape dah kek ?* haha ..
tak kisah pon .. :P

sebenanye.. kawan Falun tanye resepi Kek nie .. ( TengkuD )
so .. nak mesej . panjang bebenor .. 
Falun tempek je kat sini 
okeyh .. 

Bahan A (diayak)
2 cawan tepong gandum
1 cawan serbuk koko
1 sudu serbuk bikarbonate

Bahan B (dikacau)
2 cawan gula halus
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair
1 sudu esen vanila

Bahan C
3 biji telur (putih+kuning)
setengah sudu kecil garam

p/s : guna cawan yang sama untuk setiap sukatan

Bahan A + Bahan B + Bahan C + satu cawan air panas *kacau sehingga sebati*

sebelum masuk dalam bekas untuk kukus...tapis dulu tau ..
then kukus 1 jam 45 minit (api sederhana jek)

untuk topeng dia ikut cita rasa masing-II

yang Falun buat cairkan coklat masak tuwh .. campur dengan susu cair .. ikut lah nak pekat atau cair .. TAPI jangan cair-II sangat , tak sedap .

dah siap kek kukus tadi .. tuangkan coklat .. tabur coklat rice .

okeyh .done .

xoxo ~ FA *winkwink*

3 comments:

Puteri Afiqah said...

yum2...
sedapnye... :)

fadzlun aqilah said...

hehe ... nak tak nak tak ? :D

Siti Nurazwaniza said...

Hi pretty! azwa singgah melawat blog awak yang sangat comel plus plus ni :) hehe..

Jemput join GA ni. Tarikh tamat ialah pada 10/12/12. CEPAT! Join sebelum terlambat! :)

http://sitinurazwanizalife.blogspot.com/2012/12/bloggership-giveaway-by-fatini-irdina.html

 
|Copyright Reserved to Fadzlun Aqilah | Washed Denim Template |